Tokatenel jest bossem w fikcyjnej grze "Patapon: Powrót".

OpisEdytuj

Tokatenel jest potężniejszym krewniakiem Katenela. Żyje w pobliskich terenach. Od krewniaka odróżnia się kilkoma cechami, przede wszystkim barwami i brakiem oczu, zamiast których ma charakterystyczne czułki. Spotkać go możemy na tych samych terenach, po zabiciu Katenela. Podobnie jak jego krewniak, jest bossem niezwiązanym z fabułą.

Ataki i taktykaEdytuj

Tokatenel jest trudnym bossem, wytrzymałym i zadającym duże obrażenia. Popełnienie błędu w walce z nim może być niebezpieczne. Jest odporny na odrzucenie. Zakopuje się w ziemi, zatem warto wziąść klasy atakujące szybko. Należy uzbroić się nie w Efekty Stausu, ale lepiej po prostu w atak fizyczny i defensywę.

Tokatenel ma jeden atak nieznany Katenelowi. Oto jego ataki:

Kropelka truciznyEdytuj

Tokatenel pochyli łeb, po czym zacznie w paszczy skraplać wielką kroplę fioletowej cieczy. Gdy kropla będzie mniej więcej wielkości Dekapona nagle podniesie łeb, rzucając w nas kroplą, która poleci do góry i spadnie nam na głowy. Kropla zada średnie obrażenia, oraz mocno zatruje i uśpi. Aby jej uniknąć wystarczy PonPata lub DonDon. Ale kropla uderzając rozpadnie się na mniejsze, które lecąc wokół i zderzając się z żołnierzami mogą mocno zatruć lub uśpić. Mniejszych trudno uniknąć. Warto zrobić DonChaka.

SchwytanieEdytuj

Bestia cofnie się jak wąż, po czym wypchnie łeb, łapiąc jednego z naszych żołnierzy. Następnie podniesie go i rzuci w resztę. Trafieni otrzymają średnie obrażenia, zostaną odepchnięci lekko do tyłu i wprowadzeni w chwilowe zachwianie... Ale Patapon, którym rzucono otrzyma stuprocentowo śmiertelne obrażenia. Aby uniknąć złapania, należy zrobić PonPata lub DonDon (ChakaChaka nie zadziała). Trafienia żołnierzem można uniknąć wszystkimi metodami obrony. Złapanego można uratować, wprowadzając bestię w zachwianie.

Śmiertelny skokEdytuj

Tokatenel zakopie się w ziemi, wystawiając z niej tylko łeb, po czym nagle z niej wyskoczy, oraz wwierci się w ziemię pod stopami naszych żołnierzy, rozrzucając ich na boki i zadając ogromne obrażenia. Ten atak może wykończyć całą armię. Aby go uniknąć, można zrobić tylko PonPata. ChakaChaka tylko zmniejszy obrażenia.

WyprostowanieEdytuj

Monstrum wykopie się z ziemi, po czym położy jak Zaknel przed trzęsieniem ziemią (można będzie go zobaczyć całego), ale bardziej zgięty, po czym nagle wyprostuje się, wpychając się na naszych żołnierzy. Atak zada wysokie obrażenia i odepchnie do tyłu. Aby go uniknąć wystarczy DonDon. Ewentualnie ChakaChaka.

ZmiażdżenieEdytuj

Tokatenel podniesie wyprostowaną szyję i głowę wysoko, patrzy w niebo, po czym walnie przed sobą szyją, zadając zgniecionym żołnierzom średnie obrażenia i wprowadzając ich w zachwianie. Aby uniknąć, należy zrobić PonPata lub ChakaChaka. Po pokonaniu Tokatenela, w Paraget tym atakiem będzie też atakować Katenel. Atak ten wygląda prawie tak samo jak jeden z ataków Zaknela.

SzałEdytuj

Im więcej Tokatenel straci zdrowia, tym szybciej atakuje. Ale w szale zadawane obrązenia są mniejsze. Za wyjątkiem Schwytania, ono zadaje złapanemu takie same obrażenia, przez co robi się bardzo groźny.

ZdeptanieEdytuj

Gdy bestia idąc (a raczej kopiąc w ziemi) wpadnie na naszych żołnierzy, odepchnie ich i zada niskie obrażenia. Należy unikać poprzez PonPata, trzymać się od niego z daleka lub zrobić ChakaChaka.

CiekawostkiEdytuj

  • Tokatenel i Katenel są ze sobą blisko spokrewnieni. Ich dalszymi krewniakami są Zaknel i Centura, oraz podobne do nich potwory.
  • Katenel i Tokatenel wydają odgłosy zupełnie inne niż inne bossy, brzmiące jak klikanie i terkotanie.
  • Jest przeciwnikiem bardzo podobnym to Zaknela, ma podobne ataki i w podobny sposób kopie w ziemi.