FANDOM

Patapon: The Slayer
Slayer.jpg
Platformy PSVita
Gatunek Dark Souls. Coś jeszcze?
Oceny Startcritic: 1000/100

DVD-Action: 11/10

Poprzednik Patapon 4: Fall of Patapons
Twórca TheCaribbeanJackdaw

Patapon: The Slayer to kontynuacja (żeby nie powiedzieć samodzielny dodatek) Patapon 4: Fall of Patapons. Gra skręciła w kierunku Minecrafta i Dark Souls, wywalono także samodzielne multi - teraz jest tak jak w DS. Kierujemy jednym Kibaponem, którego niesamowicie trudno utrzymać przy życiu (2 hity i papa).

FabułaEdytuj

No masz... Trudno wymyślić coś sensownego. Więc stawiamy na sztampę - było sobie plemię Pataponów, które powybijał tytułowy The Slayer (ang. Wyrzynator) - mhroczny koleś w kapturze, który przypominał Gigantusa, tyle że był tylko nieco większy od Uberherosa. Przy życiu zostało tylko kilku Pataponów, w tym Kibapon Manapon. Tak więc Manapon wyrusza na swym koniku do Wieży-Tego-Złego-Kolesia, by wykonać riwendż. Da się prosto i treściwie? Nie.

GameplayEdytuj

Mamy więc Huba (wioska Pataponów), w którym załatwiamy takie sprawy jak jedzonko, zakupy, ulepszanie broni i inne takie. Jest to o tyle ważne, że, jak wspominałem w wstępie, Manapona trudno utrzymać przy życiu - musi jeść i pić, jego koń też. Jeżeli ten ostatni zdechnie na misji, Manapon będzie musiał chodzić o własnych siłach, co wcale nie jest takie łatwe. Jeśli zdechnie w Hubie, Manapon musi kupić nowego, a ceny są zaporowe.

Dajmy przykładową misję, prostą (a raczej tak się wydaje) - zebranie kamyka do craftingu.

  1. Tworzymy kilof. Potrzebujemy kamienia lub żelaza, patyka i sznura. Kupujemy.
  2. Idziemy go scraftować, co nie jest tanie. Craftujemy.
  3. Gdy wyruszamy na misję, jakiś staruszek mówi, że jest tam niesamowicie zimno. Wracamy.
  4. Tworzymy kurtkę - nitki, skóra i nieco wełny. Wełnę i skórę zdobywamy od zwierząt.
  5. Idziemy na misję. Spotykamy potwora, który na zabija. Wracamy.
  6. Bierzemy miecz.
  7. Zabijamy potwora i wspinamy się na górę. Spadamy.
  8. Udaje się nam wejść na górę. Spotykamy rabusiów, którzy nas spychają. Ded.
  9. Zabijamy rabusiów, przy okazji kradnąc nieco kosztowności.
  10. Znajdujemy kamyk.
  11. Wykopujemy kamyk i idziemy do wioski.
  12. Szlifujemy kamień.
  13. Umieszczamy kamień w broni.

Jak widać, nawet do najprostszej misji musimy opracować plan.

WioskaEdytuj

  • Kocioł - tutaj sporządzamy papu.
  • Tawerna - tutaj robimy pitną ciecz, czyli soczek.
  • Sklep - tu kupujemy i sprzedajemy różne śmieci.
  • Kowal - tu ulepszamy i craftujemy itemy.
  • Ognisko - tutaj rozwijamy Manopona jego konia. Poza tym ognisko służy za koszary.
  • Drogowskaz - stąd wyruszamy na misje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki