Patapon: Kraniec Świata to kontynuacja trzeciej części Pataponów.

NIE EDYTOWAĆ BO ZADZWONIĘ DO MAMY xDEdytuj

Notka od Autora: Ehh... Jeszcze tyle pracy. Muszę narysować resztę klas, zrobić oddzielne artykuły, ekwipunek, chowańce, mroczne, misje... Ehh...

Opis zawartościEdytuj

EkwipunekEdytuj

(wkrótce)

KlasyEdytuj

System klas zostanie wywrócony do góry nogami.

W tej części do odblokowania danej klasy można wybrać jako cel klasę z zupełnie innego drzewka. Np. Do odblokowania Goldisarusa (Drzewko Tarczy) trzeba uzyskać poziom 10 Oohorokiem (Drzewko Łuku). Do niektórych klas potrzebne są przedmioty, do innych Ka-ching

W tej wersji są wszystkie klasy z Patapon 3 oraz po 3 nowe klasy do każdego drzewka+ 3, które zdobywamy fabularnie, nie da się ich zdobyć w normalnej grze, lecz po jakiejś misji

Nowe klasy:

Drzewko Tarczy

  • Goldisarus (Goldodonga, pierścienie)
  • Unoken (maska rycerza-miecza, jeden miecz)
  • Morfenrir (maska Fenrira, zaklęcia i bomby)
  • dodatkowa- Gorlanu (maska Gorla, szpony i bomby)

Drzewko Włóczni

  • Necrowl (maska sowy, księgi)
  • Torinado (maska rycerza-włóczni, ptaki i włócznie)
  • Gunaru (maska pancernika, pistolety)
  • dodatkowa- Dettankarmani (Maska Dettankarmena, naramienniki i lance)

Drzewko Łuku

  • Battalshaku (maska rycerza-łuku, berła bitewne)
  • Pyromb (maska szczura, ogniste rękawice)
  • Chenrai (maska lwa, łańcuchy)
  • dodatkowa- Pandaris (maska Arcy Pandary, zaklęcia)

Nowy oddział składa się z 4 podstawowych członków (bohater, Ton, Chin, Kan). Po postępach w fabule zyskujemy dwóch nowych- Ras i Kari. Ras jest zigotonem, a Kari Karmenem. Posiadają klasy, które im wybierzemy, podobnie do bohatera.

Ton, Chin i Kan posiadają maski z Patapon 2.

Mroczni BohaterowieEdytuj

W fabule jest 3 nowych mrocznych.

Stan wszystkich poprzednich:

  • Wściekłowilk- uciekł
  • Nęciłuska- jest księżniczką
  • Krukolec- jest Gongiem-Krukolcem
  • Nietaktoperz- obecny przywódca Mrocznych
  • Żarcioczułek- wojownik Nietaktoperza
  • Leniżółw- wojownik Nietaktoperza
  • Śliskoszept- Nietaktoperz wymazał mu pamięć, jest teraz jego wojownikiem

Nowi Mroczni:

  • Rydwanis Srebrolis
  • Lancelot Feniksur
  • Wiatroszpon Sokolan
  • Kuwagattan

ChowańceEdytuj

(lista wkrótce)

W Patapon: Kraniec Świata dostępna jest nowa funkcja- chowańce.

Chowańce to nic innego jak zwierzaki, dostępne do zdobycia w fabule.

Można je używać na Multiplayer, na kontrach online/offline nie.

Zależnie od swojego żywiołu zadają różne Efekty Statusy. Tylko bohater może mieć chowańca, maksymalnie jednego ustawionego.

Każdy rodzaj chowańca dostajesz tylko raz. Jest ich 14.

Chowaniec zmienia wygląd wraz z maską bohatera i może mieć 2 umiejętności do rozwijania i 1 umiejętność do ustawienia.

Umiejętność do ustawienia zastępuje 1 umiejętność bohatera (raczej nie chcieliście mieć badass bohatera, heh)

Przykład Chowańca:

Krioni (Chowaniec Srebrolisa)>Element: Lód> +15% szansy na zamrożenie, nie ważne od żywiołu broni

Umiejętności do rozwijania>

Niebieska Mgła- po śmierci właściciela wydziela lodową mgłę. Trenuj często ginąc.>

Aura Zimy- +15% szansy na zamrożenie, nie ważne od żywiołu broni.

Umiejętność do ustawienia> Władca Krioni- zwiększa szybkość poruszania się i w 50% uodparnia na lód i ogień

Wrogowie/Bossowie/MinibossowieEdytuj

Głównym wrogiem jest plemię Seiwarunon.

Jednak bossem finałowym jest coś głębszego, mroczniejszego...

Haos...

(lista wrogów wkrótce)

(lista minibossów wkrótce)

(lista bossów wkrótce)

Kontry oraz tryby gryEdytuj

Będą wszystkie stare kontry a także 3 nowe:

  1. Pojedynek- Walka 1na1, można dobrać z naszych oddziałów 1 pomocnika.
  2. Wyścig Życia- Ta kontra kompletnie odchodzi od starych zwyczajów. Jest to wyścig, w którym goni nas któryś z członków Rodu Dodongi wraz z poziomem trudności. Wyścig ten polega na biegnięciu swoim bohaterem. Biegniemy cały czas wciskając Pata, skaczemy Don, bronimy się przed atakiem Chaka i niszczymy przeszkody Pon.
  3. Marsz wrogów- Ta kontra występuje w postaci 2-piętrowego zamku lub lochu. Na górze mroczni, na dole uber. Niszczymy budowle, wrogów i przeszkody. Pierwsza drużyna, która przejdzie przejdzie linię mety, wygra.

Istnieją 4 nowe tryby gry.

  1. Misje Hero Solo- wybieramy, czy mamy być herosem z Patapon 2 czy uberhero z Patapon 3. Jest to tryb specjalnych 10 misji (+ 3 dodatkowe), które wykonywane są w fabule.
  2. Armia- Są misje na tyle trudne, że z pomocą przychodzi nam armia. Każdy pomocnik oprócz Rasa i Kariego (Tzn. Ton Chin Kan) dostaje 3 mniejsze wersje swojej klasy bez masek.
  3. Paraget- Jako Hatapon w formie herosa z P2 wchodzimy do Paragetu, wybieramy maskę, klasę i Komupony.
  4. Mroczni- Ten sam tryb co w P3, lecz jest to tryb, w który wchodzimy podczas fabuły (niektóre misje są dostępne tylko jako mroczni) i po skończeniu gry. Istnieją kontry offline (te same co w fabule, tyle że gramy jako mroczni).

FabułaEdytuj

(jeśli to nie koniec fabuły, gdyż nie mam dużo czasu, postawię na koniec znak ~f~)

  • na początku, podobnie do trójki, wybieramy jedną z trzech klas, potem krótki wstęp i pierwsza misja łowiecka*

Patapony żyją spokojnie na Krańcu Świata, nic im nie ma prawa przeszkodzić.

Heros jest z Księżniczką, uratowaną z rąk Arcybiesów jako Nęciłuska, spowrotem przemieniona jednak została w księżniczkę.

Pewnego dnia patapony wyruszają na misję w poszukiwaniu jedzenia. Jednak znajdują dziwną rzecz... Jest to klucz. Inny niż te w lochach czy zamkach. Nigdy takiego nie widziały. Gdy Hatapon go podnosi wystrzeliwuje z niego światło otwierające portal. Hatapon wchodzi do niego i dowiaduje się o nadchodzącym niebezpieczeństwie.

Przed sobą widzi księgę, kartki same się przewracają. Stają na stronie 153. Nagle rozbrzmiewa dziwny głos

 Rok 3, stworzenie świata... żyje sobie dwóch braci, Kami oraz Haos. Kami, syn pokoju i waleczności kochał wszystkie istoty stworzone przez ich ojca, Soru. Haos, syn nieładu i wojny, był beztroski i chciał panować ponad ojcem, był nieuważny i nieostrożny.

Rok 900 przed pataponami, ojciec Soru ginie, Kami i Haos przejmują władzę.

strony przewracają się

Rok 902, era pataponów, Kami tworzy dzielne plemię pataponów, Haos tworzy plemię seiwarunonów. Dzielnie prowadzą swych podopiecznych.

kolejne strony lecą

Rok 975, era pataponów. Patapony są u szczytu władzy i są najpotężniejszym plemieniem. Na ziemiach seiwarunonów rozpętała się potworna burza, Haos nie mógł im pomóc, seiwarunowie giną na zawsze w Panteonie Mrocznych.

strony przewracają się na koniec książki, kolejne, puste strony dalej rosną

Rok 3010, czas teraźniejszy, Hatapon czyta Księgę Soru

nic więcej nie ma. puste miejsca. Hatapon stoi osłupiały i ponownie pojawia się w normalnym świecie, wszyscy patrzą się na niego zdziwieni.

Wracają do Patapolis na Krańcu, Hatapon opowiada wszystko Meden i Bohaterowi. Meden mówi, że klucz, który odnalazł Hatapon to klucz do księgarni Panteonu Zasłużonych, a księga, której fragmencik przeczytał Hatapon, należy do ducha ojca Kamiego. Wyruszają na drugą fabularną misję, która dotyczy zdobycia pierwszych masek Tona, China i Kana oraz zdobyciu 3 poziomu. Potem odblokowana jest nowa opcja w Patapolis Krańca- Minigra Pan Pakapon i nowe miejsce w Kryjówce Krańca- Sala Treningowa.

Po powrocie odnajdujemy w Kryjówce Krańca Srebrnego Hoshipona, który osiedlił się w starej Kryjówce. Przybył on, by powiedzieć bohaterowi i Hataponowi, że w stronę Krańca zbliżają się 3 inne, zupełnie nieznane Arcybiesy. Wydawało się, że mają ze sobą towarzystwo- Kuwagattana jako Mrocznego Bohatera.

Na kolejnej misji na Polach Wojennych Bitew spotykamy Shakapona, który podaruje nam Sutrę Soragamiego. Po krotkiej walce z Kaikacheekiem rozmawiamy z napotkanymi Zigotonami, które zwiastują nadchodzące Arcybiesy.

Opowiadają o Wielkim Bohaterze, który zamknął 3 pozostałe Arcybiesy w Misie Dusz i wysłał ją do zaświatów. Niedawno misa została zniszczona przez Balroga, który przygotował sobie w niej obiad w postaci mięsa Kacheeków i Mochichi.

Później Zigotony ofiarowują nam Szmaragdową Skrzynię, która zawiera bronie potrzebne do pokonania Kuwagattana. Skrzynka zawiera jedną z broni dla naszego Bohatera i jedną dla pomocnika. Bronie są dobre, lecz losowe.

Na kolejnej misji wyruszamy do Lasu Mrocznego Szeptu, gdzie oczyszczamy teren na tymczasowe obozowisko. Kolejnego dnia idziemy na spotkanie z Arcybiesami i Kuwagattanem.

Arcybiesy przedstawiają się: Arcybies Pokoju, Arcybies Ciszy i Arcybies Pomocy. Podarowywują one Kuwagattanowi Młot Upadłych, po czym Kuwagattan wyzywa nas na kontrę- Pojedynek. Najpierw jednak musimy pokonać armię Kościulców i dojść na Arenę Niedoli. Po dojściu na arenę zostaje tylko Bohater i Kuwagattan.

Po wygranym pojedynku Arcybiesy, złe, zabierają poległego Kuwagattana "Wy podłe istoty, jeszcze przyjdzie początek waszego końca, wyginiecie jak Seiwaru!". Gdy Arcybiesy znikają z pola widzenia i Uberhero się odwraca, obok niego na rydwanie z super-szybkością przejeżdża tajemnicza postać. Po tym incydencie patapony wracają do leśnego obozu, zbierają wszystko i zabierają do Patapolis Krańca. Jest noc, patapony udają się na zasłużony odpoczynek.

Pojawia się cutscenka, w której przez Las Mrocznego Szeptu jedzie tamta tajemnicza postać. "To już prawie tu...". Po chwili postać się zatrzymuje, podnosi głowę do góry. Kamera jedzie w prawo i zobaczyć można olbrzymią wieżę z kartką nabitą na sam czubek "Zaklęcie, którego tyle czasu szukałem!". Cutscenka kończy się.

Poranek. Do Patapolis Krańca przyjeżdża karoca ze skrzynką. "[imię bohatera] proszony tutaj!"

Skrzynka otwiera się i do wyboru mamy jedną z masek podstawowych bohaterów (oprócz tej, którą wybraliśmy na początku). Wybieramy maskę i karoca odjeżdża.

Wyruszamy do Wieży Zniszczonych Mechanizmów. Jest to 3-piętrowa wieża. Na 3 piętrze znajduje sie boss- Mechanogias- potężniejsza wersja Kanogiasa. Z Mechanogiasa wypada Kamień Mitów, Maska Mechanecho, 3x Metal Armatni oraz Minigra- Ton Kampon. Po wyjściu z Wieży Zniszczonych Mechanizmów wracamy do Patapolis Krańca, gdzie dokonujemy zdumiewającego odkrycia- Kamień Mitów wylatuje z rąk Uberhero, wlatując w ziemię. Wyrasta z niej Paraget, do którego może wejść jedynie Hatapon oraz Heros.

Kolejna misja dotyczy zauważonej przez Astropona dziwnej aktywności magicznej w rejonach Mostu Eiko.

Pokonując kilka budowli Kościulców w końcu przybywamy na Most Eiko. Znajduje się tam postać na rydwanie z mieczem i kartką.

"Haha, słabe patapony, bójcie się mego imienia! Jam jest Rydwanis Srebrolis, dumny mroczny bohater, który dziś przywróci do życia plemię Seiwarunonów!" Po tych słowach zeskakuje z rydwanu, odrzuca swój miecz i czyta: "Ah, wszechpotężne plemię, wróćcie do życia, zniszcie Kraniec i na zawsze zamknijcie świat w ciemności!" W tle pojawia się gigantyczny portal, z którego wylatują małe postacie. "Moje marzenie się spełniło! Teraz czas na ciebie, Toka! Wróć jako pan i władca, zniszcz nadzieję i marzenia, zawrzyj pakt z demonem, bądź bogiem zniszczenia!" Po tych słowach obok Srebrolisa kumuluje się mroczna energia, z której wychodzi Tokagemu jako Seiwarunon."Ah, jak świetnie rozprostować nogi po tysiącach latach mrocznej hibernacji!" Za Tokagemu podchodzi kilka Seiwarunonów. "Rozprawcie się z nimi!" po tym rozkazie Srebrolis i Toka odchodzą, rozpoczyna się odliczanie TOM, CHIN, KAN, HAI! i musimy pokonać oddzialik Seiwarunonów.

Po pokonaniu ich wracamy do Patapolis Krańca, gdzie opowiadamy wszystko Meden. Po tym Meden każe nam znaleźć 15 Demonicznych Run, by stworzyć maskę Gorlanu. Jedynym wyjściem jest pokonanie Gorla w Paraget. Dopiero wtedy możemy kontynuować fabułę. Po zebraniu Demonicznych Run musimy zanieść je do Tona Kampona jako materiał demoniczny, poziomu 3, lecz nawet, jeśli źle uderzymy, możemy zrobić Restart, bez potrzeby kolejnego zmarnowanego czasu na kolekcjonowanie run. Gdy już odblokujemy Gorlanu, za Salą Treningową pojawia się wejście- Sala Tronowa Sześciu.

Meden opowiada nam o niej. Jest to Sala należąca do trzech ostatecznych rareponów oraz do trzech mistycznych, jednym z nich jest Gorlanu.

Kolejną misją jest pokonanie Arcybiesa Pokoju, który niszczy Dolinę Wiecznego Pokoju.

Trzy ostatnie Arcybiesy mają moc mutowania opętanych stworzeń.

Arcybies Pokoju opętał niewinnego motyla, zmieniając go w Wrathfly. Wrathfly nie da się zabić w 100% z tego powodu, że nie ważnie jak potężny byłby nasz atak, i tak kończy się na 1 HP. Dlatego, że pojawia się krótka cutscenka. Wrathfly wlatuje w klif, który się zawala, odsłaniając dziwną maszynę. Chwilę potem pojawia się dziwna postać. "Jam jest najznamienitszy pan miecza, Lancelot Feniksur, Mroczny Heros! To, co tu odkryłeś to znakomity projekt mych podwładnych. A teraz. Hiroshoo! Zajmij się nimi!" Nagle z nieba zlatuje Dekanon w masce herosa z P2, po czym rozpoczyna się walka.

Gdy już go pokonamy, Arcybies Pokoju ucieka.

Wracamy do Patapolis, gdzie odpoczywamy i planujemy taktykę ataku na Seiwarskie Fortece, zlokalizowane na Polach Wojennych Bitew.

~f~