FANDOM

Goldodonga to najstarszy i najpotężniejszy z członków rodu Dodongi. Jest 4 od końca bossem w grze Patapon: Kraniec Świata. (Wymyśliłem w końcu :D)

Gdl.jpg

Wygląd Goldodongi

OpisEdytuj

W Patapon: Kraniec Świata wyjaśnione jest pochodzenie rodu Dodongi.

Dodonga- Czwarty syn Potężnego Gada, najsłabszy członek rodu. Stał się jego reprezentantem (Stąd nazwa Ród Dodongi). Wśród starożytnych oznaczony imieniem Kyoryowai (Połączenie słów Słaby+Dinozaur po japońsku). Stworzony został z Kamieni z Pól Tenoki i Mithrilu.

Majidonga- Trzeci syn Potężnego Gada, silniejszy od Dodongi. Wśród starożytnych oznaczony imieniem Kankyoryu (Diabelski+Dinozaur). Stworzony został z Broni Demoniczej i Ognia Wrót Piekielnych.

Kacchindonga- Drugi syn Potężnego Gada, przed odkryciem Goldodongi był pierwszym synem i najpotężniejszym z rodu. Wśród starożytnych oznaczony imieniem Doraisu (Smok+Lodowy). Stworzony został z Lodu Śnieżnego Zamku i Łusek Smoka Górskiego.

Goldodonga- Pierwszy, zaginiony syn Potężnego Gada. Najpotężniejszy ze wszystkich w rodzie. Jako pierworodny, przejął najwięcej mocy ojca. Z powodu swojego późnego odkrycia, przez obecne patapony oznaczony został imieniem Gorubitsu (Złoty+Rubin+Silny). Stworzony został ze Złota Gargulców i Rubinowych Oczu.

Potężny Gad- ojciec wszystkich jaszczurówEdytuj

Sam temat o Potężnym Gadzie będzie przełożony na inny artykuł (później zrobię i wstawię link). Potężny Gad jest bossem następnym po Goldodondze.

Potężny Gad jest ojcem każdego gada na ziemi. Jego prawdziwym imieniem jest Tokagemu.

Tokagemu był niegdyś bożkiem święconym przez prymitywne plemiona jako bóg pokarmów i gadów. Strącony został jednak z tego statusu, gdyż niedotrzymał paktu z Kamim, który każdy heros, bożek, półbóg lub bóg musiał zawrzeć. Stał się pierwszym członkiem współczesnego plemienia Seiwarunon, które zostało wskrzeszone wraz z Tokagemem w Patapon: Kraniec Świata. Toka oszukał Kamiego i zachował cząstkę mocy. W taki oto sposób stworzył Ród Dodongi, przelewając procentowo swoją siłę na swe "dzieci".

Miejsce dostępu/walkiEdytuj

Jest on 4 od końca bossem gry.

Jedyny sposób na walkę z nim to przejście na ósme piętro Zamku Donga. Po przejściu gry uzyskujemy Lot Hikopona, który pozwala na przejście na dowolne piętro od razu. (To samo jest w stosunku do jaskiń, uzyskujemy Wiertło Kaisakupona.)

Ruchy:Edytuj

Normalne, bez szałuEdytuj

Wszystkie ataki Dodongi, ale płomień jest złoty.

Nowe ataki, bez szałuEdytuj

Złota kula- Wystrzeliwuje złotą kulę z paszczy. Podpala lub zabija. Uniknij używając tylko Don Don.

Promień słoneczny- Zbiera w rubinach energię światła, po czym z nich strzela. Podpala lub zabija. Uniknij używając Pon Pata.

Hiperlaser- Goldodonga odskakuje i wystrzeliwuje z paszczy w niebo złoty promień. Na ziemi pojawia się znacznik, tuż pod twoimi pataponami. Zabija od razu. Są trzy możliwości ucieczki:

  1. Pata Pata- Idzie do przodu.
  2. Chaka Pata- Idzie do tyłu.
  3. Pon Pata- Ucieka.

Tryb szałuEdytuj

Jeśli HP Goldodongi spadnie poniżej 30%, wpada w szał.

Jego ataki są słabsze, lecz szybciej. Hiperlaser może być uniknięty tylko przez Pon Pata (Wskazuje na to znacznik, który jest powiększony oraz wskazówka w grze:

"Wpadł w szał! Jego ataki są silniejsze, a Hiperlaser dosięga cię, gdyż staje się większy. Musisz w takim razie wtedy uciec Pon Pata!"

Wskazówki takie pojawiają się przy niektórych bossach, jeśli jakiś atak jest śmiertelny i niespodziewany.

W szale Goldodonga ma jeden nowy atak:

Dusza Tokagemu- Zaczyna świecić, po czym szarżuje z prędkością światła. Zabija od razu. Uniknij Don Don.

NagrodyEdytuj

W Patapon: Kraniec Świata jest nowa opcja- Multiskarby. W skarbach tych dostaje się więcej niż jedną rzecz. Każda skrzynia jest skrzynią z min. dwoma przedmiotami i min. 50 ka-ching.

Za pokonanie Goldodongi dostaje się rubinową skrzynkę i złotą skrzynkę oraz skrzynkę przedmiotów (rubinowa skrzynka jest pośrednia pomiędzy różową a szmaragdową, która jest lepsza od diamentowej/niebieskiej, natomiast skrzynka przedmiotowa zawiera materiały/ka-ching)

Ze skrzyni przedmiotowej na 100% dostać można 5x Kieł Goldodongi.

CiekawostkiEdytuj

  • Za dwókrotne pokonanie tego bossa można stworzyć Uberhero Goldisarus przy którym automatycznie odblokowywuje się Rarepon Goldon i klasa Ringupon (tylko w Paraget lub w Hero Solo).
  • Jest pierwszym bossem, z którego stworzy się klasę Uberhero.
  • Stworzony jest ze skradzionych przez Tokagemu rubinów i szmaragdów antycznych plemion.
  • Ojciec skopiował poczwórnie swoją energię. Goldo zabrał 75%, Kacchin 50%, Majin 35% a Dodon tylko 10%.

Autor Super-Sonic-Fire1 aka NeusWolf ;)Edytuj

Jeśli są jakieś błędy- pisać!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki